Genus

En brännhet fråga. inte läge att diskutera hemma vid mitt eget köksbord (som åtminstone några av er vet så är jag gift med en naturvetare...) Inte så länge sedan dock som vi var betydligt närmare varandra åsiktsmässigt. tänk vad anläggande av nya perspektiv kan medföra i den personliga utvecklingen :-)
Känner dock ännu inte att jag har hittat helt rätt i genusdjungeln, men jag hoppas att kursen i sommar ska få mej att landa och ge mej en klarare utgångspunkt  för framtida diskussioner.

Idag känner jag dessutom tacksamhet gentemot mina lärare för att dem på ett hedervärt sätt bringat lite klarhet inför fredagens tentamen...

Min livmoder gjorde dubbelvolter idag är jag hade turen att hamna i samma grupp som underbara fantastiska Linus! i säkert en kvart fick jag ha det lilla gosetrollet i famnen, och jag kan nästan svära på att han tyckte om mej ;-)
Ricky blir alltid lite nervös när jag berättar sånt. han ser framför sig hur de fräsiga akademikerplanerna ryker all världens väg, haha! Jag ska försöka samla mej. Har ju faktiskt redan en alldeles fantastisk fin tös här hemma som jag kan ägna min tid och uppmärksamhet åt. och det kan väl vara skönt för henne att slippa dela den med någon annan, för ett tag till...
Läste en gång en liknelse som syftade till att skapa en förståelse för den svartsjuka som uppstår när ett barn får ett syskon.
Föreställ dej att din man helt plötsligt en dag kommer hem, och med sej har han en annan kvinna. så låter han dig få veta att denna kvinna ska nu flytta in här, och att han ska älska henne på samma sätt som han älskar dig....
Inte helt lätt att hantera!

Kommentarer
Postat av: Hanna Serpan

Hej å hå, det bästa med att få barn efter fjorton månader var väl att det första aldrig hann inse att hon borde varit avundssjuk... Hon sprang bara fram till bebben och vill pussa... Sen var det ur världen. Men hur trött jag var i cirkus fyra år om vi tar med båda graviditeterna och bebisperiod ska vi nog inte prata om. Inte precis glamor.

2007-05-09 @ 19:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0