Materialistisk marxist

Gubben och jag har precis kommit hem från en runda på giraffen. Det gick visst åt lite pengar och det kommer jag att ha en massa ångest för imorgon. investerades i en ny digitalkamera. vår andra har varit trasig i ett halvår och nu kände jag att jag inte kunde vänta med att föreviga mitt lilla mirakel här hemma längre, så just det inköpet känns i nuläget lyckat.
passade på att slänga ner en epilator i kundkorgen också, och för er icke invigda är det en rakapparat för kvinnor, MEN! och märk detta men, den rakar inte av hårstråna, den drar upp dem! det kan uppenbarligen bli ett av mina mest misslyckade köp om jag blir varse att min smärttöskel är av manligt slag ;-)
mer då, en cykelstol till så att vi har en på varje cykel, nya glasögon till ricky, en vino tinto och en center! som sagt, en så länge känns det bra, men imorgon är ju vinet uppdrucket så då kan det ju se annorlunda ut....

annars har dagen ägnats åt Yvonne Hirdmans bok om Genus, vilken även ingår som kurslitteratur i den kurs i genusvetenskap som jag ska läsa i sommar. Känns spännande att läsa, även om jag har mina tvivel gentemot vissa saker. Men jag resonerar som så att ju mer jag lär mig om detta, desto mer otvivelaktigt kommer jag att kunna ta ställning i kvinnosaksfrågan. Märk här också att jag är gift och lever med en naturvetare....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Aj aj för epilator. Hoppas den funkar bra. Jag skulle vaxa benen häromdagen men jag säger bara - kostade mer än det smakade så efter att ha hoppat runt av smärta så gav jag upp efter ena benet, haha! Tack för igår förresten, himla trevligt! Kram

2007-04-14 @ 12:12:12
URL: http://johannabohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0