Slut på veckan

Söndag kväll. Ännu en vecka kan läggas till handlingarna. Det har hänt både mycket och lite. En del orosmoln på himlen, men även en hel del tid som kunnat ägnas åt eftertanke och Stieg (För övrigt är trilogin nu avslutad. Suck).

Skolarbetet går käpprätt åt helvete. Men jag har lyckats förhala mina deadlines. Nästa vecka måste dock uteslutande ägnas åt detta elände, som egentligen borde vara inspirerande. Får se om nåt kommer till mig när jag väl tar tag i litteraturen. Sätter mitt hopp till det.

Har kommit över en skiva av Bo Kaspers Orkester. Har bara hunnit med att lyssna in mig på ett par låtar, men det är trevlig musik. Helt klart. Favvon just nu är "Jag var en man du tyckte om". Det är inte säkert att låtskrället heter så, men dem sjunger i alla fall så i refrängen.

Annars har det hänt en hel del mindre trevligt på den politiska scenen denna vecka. Orkar inte bemöta eländet just nu, men det skär i hjärtat att skåda hetsjakten på de sjuka och svaga. Allt är bakvänt och fel, fel, fel! Skit också.

Ikväll avrundar jag veckan med rödvin. Jag tror snart att jag börjar bli finsmakare. Har åtminstone upphört med införskaffandet av Åkessons tetra för 37 spänn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0