Jag kommer att få skäll...

Stackars Alida. Jag måste vara världens sämsta bullmamma. Igår bestämde vi att vi skulle ägna fredagseftermiddagen åt att baka pepparkakor här hemma. När jag står på Konsum för att köpa pepparkaksdeg (ja, jag ÄR världens sämsta bullmamma) inser jag att jag inte äger två kavlar, inte heller en kavel och lika lite mojänger att göra pepparkaksfigurer av... Helt plötsligt blev pepparkaksbaket ett både avancerat och dyrt projekt. För att underlätta lite för mig landade jag i beslutet att Alidan och jag åker över till mormor och morfar i helgen och bakar pepparkakor (dem kan skatta sig lyckliga ;-)). Ikväll svänger dotera och jag istället ihop en tacopaj. Jag har givetvis också investerat i en påse Haribonappar för att muta bort eventuell besvikelse från det lilla grynet. Hoppas det funkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0