Att stjäla godis från småbarn

Igår var jag ute i blåsten med min lilla dotter. Vi var på lekplatsen här utanför och gungade. Bruksgården, vår bostadsrättsförening, är en barnvänlig förening. Lite här och var på lekplatsen har dem planterat vinbärsbuskar så att barnen kan gå och plocka. Då ser vi en tanta i 60-årsåldern stå med en stor apoteketkasse i handen. Den är väl ungefär halvfull. Människan står och plockar av alla vinbär! Nog för att hon också är hyresgäst här på området, men det måste man väl ändå inse att vinbärsbuskar på en lekplats inte är till för att plockas med hem och göra saft av! En berömd blodrusning höll på att trappas upp, men hänsyn till min dotter och att jag inte kände människan ifråga gjorde att jag avstod ifrån att säga nåt. Hon kan ju inte gärna ha varit vid sina sinnens fulla bruk...

Kolla för övrigt in min nya fotbollsblogg: sussfotboll.webblogg.se

Kommentarer
Postat av: Johanna

Somliga alltså..!

2007-07-09 @ 10:21:25
URL: http://johannabohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0