Hildebrandt

Ibland är hon så dum. Kanske till och med ofta. Idag var hon dock dummare än dummast. Sista sidan i Aftonbladet idag anser denna kvinna att det vore läge att göra en jämförelse mellan bratsen i Båstad och kriget i Irak. För att ni inte ska helt tappa respekten för mig så inleder jag med att säga att jag normalt sett inte har så där värst mycket till övers för de supande överklassfjollorna som härjar runt i Båstad. Idag känner jag dock att jag är tvungen att ta dem i försvar. Dem och andra människor som försöker skapa sig en hyfsad tillvaro och måhända njuta lite av livet. För att komma till saken...
Johanne Hildebrandt ondgör sig över att det far omkring en massa fulla människor i Båstad, att dessa personer kopplar av och bara festar loss. Dem verkar inte inse, hör och häpna, att det faktiskt finns människor i Irak som LIDER!
Svar ja, det finns det sannerligen. Det är jag den första att skriva under på. Men det finns även människor i Sverige som lider; gamla, sjuka, fattiga, u name it. Det finns även en hel kontinent söder om Medelhavet där större delen av befolkningen lever konstant i svält. I USA har dem en galen president, i Kina är det diktatur. Lidandet finns överallt. Vi ska självfallet reflektera över dessa människor och deras problematiska situation. Försöka göra någonting för att hjälpa, men, och detta är ett stort men, ingenting blir bättre av att andra människor slutar att njuta av sitt eget liv. Ska man konstant fundera och reflektera över andra människors olycka så tror jag inte att vi får så många fler lyckliga och välmående människor här i världen, snarare tvärtom. Det måste vara okej att njuta av tillvaron, äta en god middag, utan att ha dåligt samvete över att barnen i Kenya inte har mat för dagen.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Jag håller med dig... Visst ska vi försöka verka för att avhjälpa människors lidande, men det behöver ju inte betyda att man själv måste lida...

2007-07-16 @ 10:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0