Förväntan

Snart måndag igen, vilket betyder Växjö för vår del. Kuska några mil, lalla lite genus, och sedan några mil till i en fantastiskt skön, röd SAAB. Frågan är var man lär sig mest och bäst? På föreläsningen eller genom samtalen i bilen? Min personliga gissning är bilen, men det kanske beror på hur man värderar kunskapen.
Har läst lite i artikelkompendiet som vi fick ut förra veckan. Det finns bland annat en intressant artikel som bemöter det biologiska/medicinska perspektivet på manligt och kvinnligt. Själv har jag ju i ett tidigare liv dragit en del åt det biologiska hållet, eller åtminstone inte ansett att man kan bortse från det biten. Det gör jag väl inte idag heller, men perspektivet har ändrats nåt infernaliskt. Mitt biologiska perspektiv kommer enbart in i bilden när jag söker svar på frågan var kvinnors sociala underordning härstammar ifrån. Svaret har jag inte funnit, men återkommer så snart poletten trillar ner...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja tiden GÅR fort när man är lycklig ;) Tack för din kommentar och absolut, en parmiddag att se fram emot! Ska bara bli augusti först, haha.. Kram!

2007-06-18 @ 10:29:54
URL: http://johannabohlin.blogg.se
Postat av: Joel

Tjena!
Ser fram emot intressanta diskusssioner om manligt och kvinnligt framöver.
Kolla förresten in min nya blogg: joelvalsten.blogspot.com
Vi ses!

2007-06-18 @ 13:53:05
URL: http://joelvalsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0