Grannar

Har tydligen fått fokus på mina grannar de senaste dagarna. Beror väl på att liten och jag äntligen haft möjlighet att lulla runt lite avslappnat här utanför.

- Mina grannar i trappuppgången bredvid med en pojk på 3 1/2 är nog de mest sociala människor jag träffat. De hystar ut kaffe och cigg så det står härliga till, och Alida landar alltid vid deras minibord och börjar fika på stenar och blommor som äts med en spade :-)

- Ovanför dem bor en barnfamilj som kan få mig att ligga sömnlös om natten. Igår stod lilla flickan på en stol på balkongen och lutade sig på räcket. Otroligt läskigt. Ska fundera över hur jag ska gå tillväga för att hantera situationen på ett bra sätt.

- I trappuppgången mittemot har Bill och Bull påbörjat upptrappningen inför sommarens alkoholeskapader. Förra sommaren fick grannarna och vi agera socialarbetare vid ett flertal tillfällen. Övning inför framtiden månne...

- Dagens sköning var dock en kvinna som också bor i huset mittemot. Hon väntade på skjuts så hon försökte få min lilla ögonsten att kläcka ur sig ett par ord. Kvinnan som är i 60årsåldern hade själv ett barnbarn i Alidas ålder. Till slut kommer skjutsen, då avslutar hon konversationen med: "Nu ska vi åka och handla det vi behöver till Sweden Rock"
Såå coolt!

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Kan du inte lägga typ femton madrasser under balkongen? Så du vet att hon landar mjukt? Jag förstår dig, ibland kan man få hjärtsnörp av människors totala avsaknad för känsla för vad som kan vara farligt...

2007-06-05 @ 12:00:22
URL: http://Hannaserpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0