Dagen idag

Vet inte riktigt hur jag ska fördriva tiden. Jag vet vad jag BORDE göra, men jag ställer mig tveksam till att det kommer att bli gjort. Alla dagar känns inte som vetenskapsteoridagar, faktiskt inte...

Igår hade jag haft 61 klickningar på min blogg. Det är rekord. Ni sätter press på mig för sjutton. Har suttit här och försökt knåpa ihop något om mig som maskulin a la Jesper Andreassons Solbykvinnor. Var tänkt att bli ett seriöst inlägg (nåja...) men har kommit fram till att nån seriositet lär det inte bli tal om idag. Är dock fast besluten att återkomma angående nyss nämnda tema.

Aaaah! Hade juh nästan glömt! Varnar känsliga läsare, nu kommer det en radda oåterhållsamt skryt. Lollo och jag lyckades knåpa ihop ett VG på hemtentan om klassikerna. vi hade i vår del skrivit om Marx. Kändes sååå Gutt! Få saker har engagerat mig lika mycket under detta året som perioden när vi studerade de sociologiska klassikerna (Marx, Weber, Durkheim) och då framförallt Marx. Vissa saker känns därför roligare än andra när det går bra.

Så, nu kan ni börja läsa igen. Ursäkta mig.

Usch och fy va jag har tråkigt. Slå en signal om ni känner för att luncha eller ta en kaffe idag!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Hanna Serpan

Hej svejs, måste hålla med. Sociologiklassikerna var KUUUL, men även resten av den kursen. Blev lite frälst på Baumans böcker.. Sen har jag fallit för grupptrycket och skaffat mig en blogg. Titta gärna, fast det står inte så mycket. Än.
Vi ses nästa vecka

2007-05-10 @ 20:42:13
URL: http://hannaserpan.blogg.se
Postat av: Kristin

Heeej!
Shit, jag skulle bli bra chockad om jag ngn dag vaknade o kände att det här är en veteskapsteoridag.. =) Tror aldrig jag haft en sån dag... Men dricka kaffe är jag bra på! Så hör gärna av dig om du har fler sånna dagar! =) Ha en bra helg! Kramar

2007-05-10 @ 23:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0