Konstiga människor...

När Alida var nyfödd så pratade jag med min moster och hon berättade för mig att när min jämngamla kusin föddes så hade dem honom i en fastspänd ligginsats till en barnvagn när de körde bil. vi förfasades över detta men bilsäkerheten för barn var väl inte så väl utvecklad på den tiden... Och så ser man på nyheterna, folksam har genom tester konstaterat att barn som ligger i en sån insats i bilen vid en krock lider högre risk att skadas. No shit! Är det ens nödvändigt med tester på det år 2007?! Men då kryper det fram att studier visar att 9 % av spädbarnen transporteras på detta viset. 9%, det är faktiskt ganska mycket... Ibland förstår jag inte alls den värld jag lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0