En envis rackare

Har en sån där snurra på väggen, ni vet, i svart smide med ljushållare. Alida och jag satte i nya ljus i den och tände allihopa vid halv fem i eftermiddags. Nu är klockan snart tio och ljusen slocknade för ca en timme sedan. Alla utom ett. Det går att fundera på vilket skälet är till att just det ljuset vägrar slockna. Det kan ju bero på att stearinet i just den hållaren höll lite bättre kvalité, eller så är den ljushållaren vinklad på nåt lite annorlunda sätt, eller så är alla andra ljushållare vinklade på ett felaktigt sätt, eller så har det ljuset en bra veke...
Så här i sena timmen tänkte jag dock att jag skulle tolka det lite mer symboliskt. Ett ensamt ljus i världen som kämpar mot orättvisor och felvinklingar. Det är mörkt runt omkring, men den ensamma kämpar vidare och

Ahh fan med...nu slocknade det sista aset också. Nu går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0