Fars dag

11/11. Det fanns en tid när jag hade allvarliga tvångstankar kring denna typ av siffror. Morgnar och kvällar ägnades åt att stirra på digitalklockans display och leta upp konstiga samband mellan de siffror som visades. Ni vet, klockan 21.14 utmynnar i ett räkneexempel: 2+1=3, 4-1=3. Klockrent samband. Dygnet hade i alla fall två höjdpunkter. Klockan 11.11 på förmiddagen eller klockan 22.22 på kvällen. Maxat flyt om man hade möjlighet att ligga i sängen och bevittna det.
Nåväl, Fars dag var det, jag menar, är det. Min söta pappa har i år lyckats med konststycket att även fylla år på denna dag. 57. Även om min mormor var gullig nog att sjunga "Vi gratulerar på din 50-årsdag". Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, himmel så mycket lotter man får på Fars dag! Min storasyster hade köpt 18(!) stycken. Pappa gjorde en snabb kalkyl i huvudet och kom fram till att dem skulle inbringa 1,6 miljoner. Han räknade kallt med maximal utdelning på varje lott. Innan detta hade dessutom min mor öst sex trisslotter över honom, och mormor och morfar kom med ytterligare fyra.
Själv drog jag till med Peter LeMarcs nya skiva, men vad är det jämfört miljonutdelning x 28...


Kommentarer
Postat av: Mia

Sitter just nu och lyssnar på LeMarcs nya skiva!! Hur bra som helst :-)
Kram

2007-11-12 @ 09:48:58
URL: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0