Mörkare tider

Årets värsta månad närmar sig med stormsteg. En försmak på vad som komma skall fick vi inatt då klockan vreds tillbaka en timme. Tjihoo anser vissa, då det innebär att man för en enda lycklig morgon får sova en timme extra. Jag som har en morgonpigg tvååring kan inte ens glädja mig åt det. Mörkret kommer i en hast på grund av nåt meningslöst påfund med sommar- och vintertid. Varför håller vi på och mecklar med det egentligen?

November är en förfärlig månad. Man går fortfarande och undrar vart sommaren som aldrig kom tog vägen. Det är inte vacker höst längre och det är inte vacker vinter ännu. Det är bara grått och blött. Hela månaden kommer jag gå och vänta på 1:a Advent då ljuset kommer tillbaka. När stjärnorna och adventsljustakarna börjar lysa i alla fönster, då kan jag börja njuta av det mörka halvåret. Men vägen dit... Ack, ack, ack.

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Jo visst är november jobbig, speciellt om vädret oxå är grått och tråkigt. Då blir det ju aldrig ljust! Och jag håller med du, så fort man får sätta upp lite Adventsljusstakar och stjärnor går det bättre!

2007-10-31 @ 11:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0