Bröllop i antågande!

Och idag samlade jag kraft och mod och gick ut på stan för att söka efter en GLAMMIG klänning. Kors i taket, believe me or not, men jag hittade faktiskt en! För dyr för min studentplånbok, men min syster hävdade i ett samtal från provhytten att jag skulle skita i det o köpa den... så det gjorde jag.
Därefter landade jag på Öland hos syrran, och vi började söka efter en glammig klänning till henne också. Och, svar ja, vi hittade en!
Sitter sedan och kvittrar om våra fantastiska inköp över en kopp kaffe hemma hos mor. Då kommer bror upp från källaren. I pur glädje bestämmer vi att han ska få bedöma våra inköp.

"Öhh...ska du ha den på julafton...? Den ser liksom, ehh, öhh, röd ut... och det är ju liksom, öhh...tomtar på den..."
TACK bror :-)

Malin visar sin.
"Ja, men den är ju liksom... Det är ju typ en sån som alla brudar i skolan har...(så mycket för glammigheten....) Du är nog liksom mer ungdomlig än Susanne (Malin är 23, jag är 24..)."

Avd: TACK igen bror.

(Nu är jag ju inte dummare än att jag fattar att det är skitsvårt att förstå hans konstiga uttalanden när ni inte har sett klänningarna... MEN, på lördag när vi har fräsat till oss ordentligt lovar jag att släppa mina ideologiska hämningar och lägga ut en bild på oss här. Då minns ni detta inlägg, går tillbaka, läser, granskar fotot, och så mejlar ni mej så fort ni får syn på en tomtenisse på min klänning....)

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag hade helt glömt bort föreläsningen idag ju!!!
Shit jag måste verkligen ta mig i kragen!
Kram

2007-09-19 @ 13:08:35
URL: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0