När jag är riktigt bestämd

Dottern och jag sitter och äter (en gourmetmåltid bestående av makaroner och falukorv...). Långt före den lilla har mamma varit duktig och ätit upp.

A: Det är slut. Mer mat?

Jag: Nej, nu ska jag inte ha mer. Mamma är mätt (Japp, jag talar ofta om mig själv i tredje person).

Alida lägger upp en korvbit på min tallrik.

Jag: Nej, mamma vill inte ha mer.

A: Bara lite.

Jag: Okej, men bara en korvbit.

Alida lägger upp en korvbit till. När hon byter slev och börjar ösa upp makaroner återkommer mina protester.

A: Bara lite.

Jag: Ja, men det ska vara väldigt lite då...

A: Mycket.

En slev till...

Jag: Nejmen, nu räcker det Alida...

A: ÄT!


...och jag åt...

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja självklart menar jag inga grova grejer. För det skulle inte heller jag uppskatta. Men allt som står känns väldigt uttjatat. Det borde vara med insändare och tips från "vanliga människor". Det känns som om allt har ältats i flera år nu. Samma frågor varje nummer av tidningen liksom.

2007-09-03 @ 23:03:01
URL: http://karinenqvist.blogg.se
Postat av: Bim

Haha, den har jag faktiskt hört förr, tur att min blogg ändå finns med på listan. Visst är det kul med musik, speciellt när mörkret börjar falla då blir texterna genast mkt bättre. Sköt om dig!

2007-09-04 @ 08:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0