Om att bli barn på nytt

"Du måste vinkla tandborsten Susanne. Så häär. Ser du?"

"Röker du?! 10 cigg om dagen?! Men Susanne, det är inte bra för dina tänder att röka, och det är inte bra för barnen"

"Du småäter väl inte?"

"Du äter väl inte godis?!"

"Sköljer du bara med flour några ggr i veckan?! Du måste skölja varje daag!"

"
Använder du inte Plackers varje daag?! Men det måste du ju göra Susanne"

"Syster, nu får Susanne visa dig hur hon gör när hon använder Plackers (tandtråd på pinne, för er som inte vet...)"

Jag är inte det minsta rädd för tandläkaren. Jag behöver för tillfället inte oroa mig för kostnaden när jag ska på kontroll. Men! Jag står fan ta mig inte ut med att bli behandlad som en efterbliven barnrumpa varje gång jag går dit.

Besöket avslutas med att dem ber mig fylla i en enkät. De vill skapa underlag för att kunna förbättra sin service. Jag fyller butter och muttlande i den i väntrummet och går sedan fram till receptionen för att lämna in den.

"Åhhhh så BRAAA! Bara för att du varit så duktig så får du välja en tandborste i lådan här"

Suck...


Kommentarer
Postat av: Tim

haha.:D man kääner igen sig..:D det gick typ likadant för mig förra veckan..:D
.."gapa stort"
när jag hörde det för 5:e gången så tänkte jag, "gapa stort? jag gapar helatiden. men bättre vore om inte du(tandläkaren) gjorde det. hon borde lära sig hålla käft."

2007-09-04 @ 22:20:22
URL: http://timv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0