Galenskaper

Genom detta inlägg kommer jag att avslöja mig själv och min egen galenskap, men just nu är jag så irriterat förundrad att jag bortser från den nyss nämnda bieffekten.
Jag hade en tvättid inbokad idag klockan sju. Ja, jag vet. Det är riktigt sjukt att frivilligt börja tvätta klockan 07.00 på en ledig dag. Men så var det i alla fall. Packade redan igår kväll min nyinköpta shoppingvagn med dagens första tvättoffer. Här i Northpain är det också så fiffigt anordnat att vi har EN enda gigantisk tvättstuga mitt på omårdet fylld med 15 tvättmaskiner, fem torktumlare och fyra torkskåp. Hur man bokar en tvättid är ett kapitel för sig, men jag kan säga att det är ett väldigt high-tech system.
I alla fall, jag stoppar i min tvätt, drar igång maskinerna, tar min tomma shoppingvagn och börjar traska hem till lägenheten igen. När jag kommer ut ur tvättstugan ser jag genom fönstret att jag glömde mina vantar på bordet bredvid mina maskiner, men då det är ganska tekniskt avancerat att ta sig in i tvättstugan så tänkte jag att jag låter dem ligga. Jag skulle ju ändå tillbaka ca 30 minuter senare. Bredvid vantarna har jag ställt mitt tvättmedel, men det var inte av glömska, utan helt enligt planerna.
Döm om min förvåning och irritation när jag 34 minuter senare är tillbaka i tvättstugan och upptäcker att både vantar och tvättmedel är borta! Två stackars städare som går och moppar golvet får höra mig gasta åt dem - Har ni tagit mitt tvättmedel?! Men nej, det hade dem ju såklart inte. Det går så sakteliga upp för mig att nån har stulit mitt tvättmedel och mina vantar! Jädra skit. Det värsta är egentligen inte att mina grejer är försvunna, det allra värsta är att det störde min tvättrytm. Jag var tvungen att cykla bort till Konsum och köpa nytt. Vill inte ens tänka på hur många värdefulla tvättminuter jag slösade bort genom det.

Men nu kan jag inte sitta här längre. Måste till tvättstugan och se till så att ingen klåfingrig rackare snor mina kläder!

Kommentarer
Postat av: KenL

Hej! Varför flyttar man till Norrliden om haft en bostadsrätt i Djurängen? Inte ens tvättmedel och vantar får man ju ha ifred där......

2008-02-07 @ 22:58:37
Postat av: Suss

Jag lastar inte en stadsdel för en enskild persons något besynnerliga beteende. Det finns många skäl att sälja en bostadsrätt. Jag har mina och dem är tillräckligt goda. /S

2008-02-08 @ 12:29:35
URL: http://sussgus.blogg.se
Postat av: KenL

Du verkar godtrogen Suss...det kan vara bra ibland men inte alltid :) Jag hoppas du kommer trivas där trots tvättmedlet :)

2008-02-08 @ 17:29:05
Postat av: Suss

Människan är inte antingen eller, hon är både och. Ibland handlar det bara om vilket man väljer att se. Och tack så mycket! Är säker på att jag kommer att trivas :-)

2008-02-09 @ 09:38:25
URL: http://sussgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0