Måste de sjunga så mycket?

I min glada ungdom spenderade jag ofta fredagkvällarna tillsammans med min mor och far framför Så ska det låta. Jag tyckte att det var hejdlöst roligt och jag var grym på att komma på låtarna, min ringa ålder till trots. Så med vissheten om att På spåret är till ända för den här säsongen tänkte jag försöka väcka liv i mina slumrande musiktalanger ikväll, men ack så besviken jag blev.
Måste de sjunga så förbannat mycket? Vid varje litet "du" eller "om" eller "och" eller "till" så ska det sjungas 27 verser och 39 refränger. Helst ska man upp och dansa lite med, gärna ge Peter Settman en tungkyss, sen kanske det blir tal om att välja en ny siffra, om människorna nån gång slutar att fnittra över sin egen förträfflighet. De har helt skalat bort tävlingsmomentet och tjusningen med att försöka lista ut vilken låt det handlar om. Artisterna vill bara sno åt sig så mycket sångtid som möjligt för att kanske, kanske få sälja en platta till. Som aftonens stora drul, Chris Lind eller nåt liknande. Han är Big in Japan. Grattis Chris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0