Om jag ändå hade varit rökare...

Idag önskade jag för första gången på flera månaders tid att jag vore rökare. När jag i godan ro stod inne i tvättstugan och vek mina tröjor och långkalsonger så ser jag genom fönstret hur en liten dam går fram till askkoppen utanför. Hon lyfter locket och börjar rota bland fimparna för att hitta nån stump att röka. Hade detta skett för fyra månader sedan hade jag kunnat bidra med åtminstone någonting. Nu hade jag ju inte ens snuset med mig...

Sen dök för övrigt morgonens brottslingar upp. Jag hade gjort mig till tvättstugepolis och satt på en bänk med en bok för att övervaka mina kläder. Valde den mjuka linjen mot henne och erbjöd henne min torktumlare. Hon avböjde utan att se mig i ögonen. Jag tyckte synd om henne. Om man tar tvättmedel och ett par slitna, skitiga vantar har man det nog inte så lätt. Övervägde att lämna henne ett par byxor som jag sällan använder, men jag tänkte att det kanske skickar fel signaler. Tänkte skriva en lapp till henne och säga att hon gärna hade FÅTT tvättmedel av mig om hon bara frågat, men jag hade ingen penna. Känner mig inte helt nöjd med utgången av det hela, men jag får släppa det....

Kommentarer
Postat av: Johnny

"Hade detta skett för fyra månader sedan hade jag kunnat bidra med åtminstone någonting." För fyra månader sedan hade du dödat kvinnan genom att bjuda på ett rök alltså?

2008-02-08 @ 08:34:28
Postat av: Suss

Känns skönt att vi inte drar några drastiska slutsatser på den här bloggen :-) "Följde du tanten över gatan?! Är du inte klok? Hon kunde ju ha blivit överkörd!"

2008-02-09 @ 17:33:54
URL: http://sussgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0