Tvättstugan, chapter 2

16 tvättmaskiner har vi i vår tvättstuga. Det betyder att åtta personer kan tvätta samtidigt. Sen blir matematiken konstig.
Fyra torkskåp. Det räcker inte till åtta personer.
Fem torktumlare. Det räcker inte heller till åtta personer. Särskilt inte som varenda drul i tvättstugan norpar fler torktumlare än de får ha.
Men samtidigt är det ganska mysigt att se alla människor som kommer kånkandes på sina blå Ikeakassar fyllda med tvätt, svärandes över att det är så erbarmligt krångligt att ta sig in genom dörrarna, svära lite till över avsaknaden av torkmöjligheter, sen nynnar man en trudelutt, promenerar runt de små tvättmaskinsöarna, viker och manglar... Jag gillar att tvätta. Hade jag bara varit lite mer på hugget idag så att jag fått mig en torktumlare hade de fyra tvättimmarna varit snudd på perfekta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0