Intervallträning

70/20. Det var min fasa som fotbollspelare. Försäsongsträningens intervallövningar var inte att leka med. Springa ca 80% av sin kapacitet i 70 sekunder, sedan gå i tjugo och sedan iväg i 80procentig fart igen. Det värsta var att man aldrig fick veta på förhand hur länge man skulle hålla på. Det var en plåga, men attans så vältränad jag var. Så är icke fallet i dagsläget. En cykeltur på 300 meter till Konsum innebär ungefär samma fysiska och psykiska påfrestning som intervallträningen i min glada ungdom. Trots detta gav jag mig på intervallköret idag. Använde mig av kortare intervall dock, 30/20. Plugga 30 minuter - pula 20 minuter. Det gav resultat. Jag tog mig igenom det tradiga häftet om arbetsrätt och jag fick upp en tavellist och lite fotografier på väggarna.
Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Återhämtningen är viktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0