Listboken

Håller som bäst på att sortera bland en massa grejer inför lördagens flytt. I en av lådorna hittade jag en liten anteckningsbok som är döpt till Listboken. De första tre sidorna i boken innehåller saker som ger vuxenpoäng. Vill minnas att vi satt och knåpade ihop den där listan en klassisk kväll här på Lybecksvägen. Det serverades, som alltid på den tiden, folköl och cornflakes. Detta var vad vi tyckte gav vuxenpoäng på den tiden.

- Ha sprit/godis hemma (utan att dricka/äta upp det med en gång)
- Ha en fin kaffeservis
- Gå på banken
- Hålla i takhandtaget när bilen svänger
- Göra storkok och frysa in
- Ha med sig inneskor i en påse när man går på fest
- Ha kundvagnspolett på nyckelknippan
- Dricka lättöl till maten
- Säga ordspråk och uttryck i stil med "tänka på refrängen"
- Ha temakvällar
- Åka på konstresa
- Fotriktiga skor
- Tvätta bilen hemma på garageuppfarten för att spara pengar
- Dricka vitt vin till fisken
- Handla på Clas Ohlsson/Gudrun Sjödén
- Hänga upp finkläderna på galgar i baksätet för att de inte ska bli skrynkliga. Gärna klädfodral
- Lyssna på P1 och P2
- Ha bostadsrätt
- Laga grejer i ugnsfasta formar (jag antar att vi med "grejer" menade mat)
- Köpa korsordsbilaga
- Läsa Svenska Dagbladet
- Gå till Krusenstiernska trädgården
- Ha uppslagsverk hemma
- Spela bridge och canasta
- Ha med kameran
- Vinlotteri
- Gå i julottan
- Kaffeberoende
- Sy egna gardiner
- Använda tandtråd
- Treo istället för Ipren
- Matsedel på kylskåpet
- Vara med i facket

Idag tycks inte dessa saker mig lika främmande som på den tiden. Betyder det att jag har blivit vuxen?

Kommentarer
Postat av: jenny

Vart ska du flytta??

2008-01-18 @ 15:53:46
Postat av: Suss

Inte så långt. Håller mig i norra Kalmar :-)

2008-01-18 @ 23:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0