En helt vanlig söndag

Söndag är dagen innan mitt liv byter skepnad. Det är dagen då jag kommer på att det är dags att börja göra alla de där sakerna som jag sköt på förra veckan för att A var hos mig. Alltså blir söndagar nästan alltid tvättdagar nuförtiden (ja, jag tvättar just nu, men nej, jag ska inte ha en lång utläggning om min magnifika tvättstuga ännu en gång). Har alltid planerat att göra en massa andra saker också, som att dammsuga, torka golven, måla om möbler, hänga upp tavlor, borra upp krokar, städa ur skåp, men jag hinner ju aldrig det eftersom jag alltid tvättar. Äsch.
Pratade med A på telefon för en stund sedan. Frågade vad hon gör, "Jag lägger pussel. Åtti bitar. Enenklingen fö sessångar". Det ser lite konstigt ut när man skriver det. Det lät för övrigt ganska konstigt också. Men jag förstod vad hon sa, eftersom jag hörde hennes stolta far diktera i bakgrunden. Alltså att hon hade lagt ett pussel med 80 bitar som egentligen var för sexåringar.
Annars då?
- Jag är fortfarande snusfri. Det har gått en vecka nu.
- Har varit på resande fot större delen av denna vecka. Det har varit roligt, men jag blir så trött. Måste skärpa mig där.
- Pratade nyligen med tränaren för Färjestadens damlag. På tisdag blir det säsongsdebut, förutsatt att jag hittar barnvakt.
- Har varit väldigt arg denna veckan. Hänger förmodligen ihop med punkt ett.

Jädrar, nu har jag glömt tvättstugan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0