Usch vilken dag!

Idag slutar jag att snusa! Det kommer att gå alldeles lysande, och om det inte gör det så kommer skälet till misslyckandet att vara vattentätt. Men ack och ve vilken dag det blev!
Det började på bussen in till stan. När vi är nästan framme vid centralstationen hostar Alida till. Jag tittar lite på henne och sätter henne bredvid mig på sätet. Sen säger det Bllurp, och blurp, och blurp, och blurp och blurp. Det enda konstruktiva som jag kommer på att göra när liten sitter där och kräks ner hela bussen är att sträcka fram handen (!) framför hennes mun i ett desperat försök att "fånga" kräkset. Ja inte gick det nåt vidare bra. Framme vid centralstation lastar jag av väskor, vagn och dotter. Busschauffören kliver ur sitt lilla bås och kommer och tar sig en titt på äckelpäcklet. "Det här fixar du va?" säger jag till busschauffören och ger honom en lätt dunk i ryggen.

Så dagen började sådär, och den blev inte så mycket bättre. Eftersom att jag i all hast hade glömt att jag skulle sluta snusa idag så hade jag inte förberett mig med nåt som helst snussubstitut. Inte bra när man sitter med fyra småpojkar och ska ha grupparbete om allvarliga saker. Irritationen växte ju längre dagen led, helt omotiverat såklart. Till slut kunde man faktiskt SE röken pysa ut genom öron och näsborrar. Då bröt vi upp och jag for till apoteket och köpte tabletter. Inom tre minuter var jag from som ett lamm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0