Äh...

Platt fall för kvällens debatt. Det blev inte mycket mer än en tävling i floskler. Det man kan konstatera är att kunskapen om hur man bör göra är stor, men resurserna finns inte. Precis som med allt annat.
Kvällen har dock gett mig ett nytt ansikte som kan representera mitt förakt för alliansen: Johan Pehrsson från Folkpartiet. Liknande sätta dit-mentalitet har sällan skådats. Rättssäkerhet och respekt för människors integritet är helt okända begrepp för den mannen. Men det var väl inte oväntat. Folkpartiet i allmänhet har ju en förkärlek för att ge sig på småungar med piska och totalitär styrning.

Så, nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag skriva tenta och efter det ska jag gå till min arbetsplats inom kriminalvården och försöka förbättra återfallsstatistiken. 

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack älskade syster! Visst är det som du skriver, det finns många saker i mitt liv som är alldeles fantastiska och underbara och jag vet att de finns där men just nu är jag bara så trött... Stackars Christian har fått torka många tårar senaste dagarna... Nu längtar jag efter julen och att få komma "hem" och träffa er och alla andra, ni betyder jättemycket för mig! Massa kramar till dig och familjen! /Malin

2008-12-15 @ 21:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0