Snart klar

Har under den lediga delen av sommaren arbetat med ett käckt extraknäck. Snart är jag klar.
I våras kom det nämligen ut en harmlös förfrågan från en lärare på skolan om man var intresserad av att delta i utvecklandet av ett preventionsprogram mot rattfylleri. Hurtig som man är kravlade man sig iväg till det där mötet, som i ett senare skede visade sig bli en riktig guldkalv.
Det som vi i inledningsskedet har fått till uppgift att göra är att översätta manualer till ett amerikanskt preventionsprogram mot rattfylleri som heter Protecting you/Protecting me. Programmet är skapat av amerikanska MADD (Mothers Against Drunk Driving). Projektet är finansierat av socialstyrelsen och dem är skapligt generösa måste jag säga.
Men jobb är jobb, stimulerande och intressant i vissa skeden och i andra skeden, för att tala klarspråk, suger det. För närvarande är det extremt drygt att sitta med eländet, men nu har jag bara ett kapitel kvar. 15 ynkliga pynkliga sidor av löjligt amerikanskt språkbruk. Sen kan jag håva in stålarna.

Så, detta var lite information om vad jag roar mig med när jag har sambofri kväll. Inte hänger jag mig åt en massa after work med trevliga vänner och god dryck. Nej, nej, arbete är livets dygd. Nu ska jag natta mig själv med lite kurslitteratur.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0