Abroad

Tänkte se om det går att få liv i den här gamla dängan nu när jag har dragit till utlandet. Annie och jag är i Spanien med professor Jan och läser en intensivkurs i sociologi. Vi kom fram ikväll vid ca 20.00. Flög från Kastrup till Alicante och sedan en taxifärd i 150 knyck till hotellet några mil bort. Har ätit buffé i afton och tittat på uppsnofsade blåhåriga damer. Amor sprang omkring i restaurangen och sköt kärlekspilar (inte bildligt, utan bokstavligt talat).

Båda Annie och jag har lyckats få kontakt med omvärlden med hjälp av fritt trådlöst nätverk på hotellet. Men nu är i alla fall jag så trött att ögonen håller på att falla ur sina hålor. Jag fick dessutom balansproblem av locken i öronen som uppstod vid landningen, så det känns som att jag har kostat på mig en sämra fylla.

Imorgon ska vi presentera oss för de drygt femtio studenter som deltar i dessa lustigheter. Annies och min uppgift är att redovisa Sveriges folkmängd (vilken idag uppgår till 9 259 000). Jag hoppas att jag inte sväljer tungan.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0