Första dagen

Jaha, så har man sovit första natten i det rum och den säng som ska vara min hemvist de närmsta två veckorna. Sängen är vansinnigt hård men jag har ändå sovit väldigt gott.

Första frukosten intogs efter lite mickel och meckel med duschen upp på rummet, för varmt, för kallt, hård stråle, ingen stråle. Men vi ska nog bli bekanta så småningom, duschen och jag.
Frukosten då, jo den var helt okej. Inget mörkt bröd och en hel del suspekta pålägg men mycket att välja på och mycket frukt. Så jag ska nog klara mig.

Efter detta samlade jag och Annie ihop oss med Lundastudenterna för att förbereda vår presentation av Sverige. Några av oss klippte och klistrade lite också för att tillverka en affisch med lite basic facts om Sverige. Det blir nog bra, men vi har bara tio minuter på oss för presentationen och det kommer att bli ytterst knepigt att hinna med all info.

Vädret är värdelöst (väderlöst? haha...). Men som Annie säger: Vi har två veckor på oss att få lite sol.

Nu är det snart dags för lunch och sedan börjar kursen vid kl 14. Kl 15 är det dags för mig och mina kamrater att äntra scenen med vår presentation.

Hade redan igår lite hemlängtan men jag hoppas att det går över när vi kommit igång lite härnere. Annars blir det ju kanske lite jobbigt att vara här i två veckor. Ikväll ska jag försöka få tag i lilla Alida också och höra hur det är med henne.

Och så en sak till, hur länge ska lock i öronen sitta i egentligen? Jag raglar fortfarande fram i hotellets korridorer... Suck

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsan!

Kul att du kommit igång att skriva,så vi här hemma

får veta vad du gör, ock upplever.

Alida mår bra,längtade en liten stund,igår, efter

dig.Men det gick fort över.En myskväll i soffan, så

är lyckan gjord.

kramar

2009-02-15 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0