Horisontalläge

Då var man tillbaka på rummet efter en ganska späckad dag. Presentationen gick bra, även om jag tippar på att den var ganska trist att lyssna på. Några länder bjöd på choklad och kådaluktande snaps. Det var trevligt.

Efter presentationerna var det "informal get together and drinks" vilket betydde fria drinkar i baren och tjatter. Annie och jag råkade dock komma lite avsides men blev funna av professor Jan som tyckte att vi skulle följa med honom och äta middag. Vi uppfattade det som att han kände sig lite ensam så vi smög med och intog sedan kvällens måltid mol allena i matsalen medan alla andra studenter minglade med drinkar i baren. Vi hade det dock ganska trevligt och efter ett tag anslöt våra kamrater och vi hade många intressanta diskussioner kring matbordet. Framförallt om kriminalvård. Studenterna från Lund visste nog inte riktigt vad de gjorde när de började diskutera detta med oss för både Annie och jag malde på oavbrutet i säkert en timme...

Nu är vi uppe på rummet och har planerat att vi ska förbereda oss inför föreläsningarna imorgon genom att läsa på litegrann. Jag är dock osäker på om jag kommer att orka det. Tror att jag tänker vara en olydig student, åtminstone ikväll.

Vi konstaterade idag att vi inte varit utomhus på ungefär två dygn. Så imorgon får vi allt se till att få oss en liten promenad. Kanske gå till Lidl som ligger precis här utanför och köpa lite vatten.

Nu säger jag godnatt och på återseende imorgon. Då ska jag försöka lägga upp lite bilder också.

Adios!!

Kommentarer
Postat av: Sambon

Horisontalläge, vatten och Lidl? Sånt kan man lika gärna ägna sig åt i Sverige. Kom hem genast!:)

Puss

2009-02-15 @ 22:52:09
URL: http://magnuskrusell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0