Killekill i magen

Det stora problemet när man tänker börja blogga igen efter ett uppehåll är vad man ska skriva i det första inlägget. Känns lite fånigt att bara göra en vanlig vad-pysslar-jag-med-just-nu-uppdatering, typ - Jag skriver B-uppsats. Men samtidigt så vill man inte göra för stora anspråk heller, som typ lösningen på klimatfrågan, för det är oftast sådana anspråk som gör att man slutar blogga. Men nu har jag ju påbörjat denna bloggperiod genom att blogga om svårigheterna med att blogga. Så det gjorde jag ju alldeles förträffligt.

Hur som haver, för er som inte vet, så dimper det ner en bebis här i oktober (ja, den kommer bara att dimpa ner, slå inte hål på min föreställningsvärld!). För tillfället är lille knytet ungefär 17-18 cm och roar sig med att killa mig på insidan av magen. Det är mysigt.
Mannen min har lämnat boningen för några dagars utbildning i storstan så lilla Alida och jag får försöka styra det här skeppet på egen hand. Det ska nog gå bra. Har bestämt att vi ska äta torskfilé och potatismos till middag idag. För jag har hört att det finns mer torsk i havet igen, så då får man äta det. Basta!

Nu, lite mer B-uppsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0