Mamma, hjälp!

Normalt sett så går jag och tjocka magen till sängs runt kl 22.00 om kvällarna. Om Alida då sover lagom bra så är sannolikheten stor att jag inte kollapsar nästkommande dag.
Igår gick jag däremot och la mig kl 23.45, mest pga att jag hade fått lite lättare ångest när jag insåg att jag för att klara av vardagen måste ha listor i köket som talar om för mig vad jag ska göra. Så jag försökte alltså vara lite duktig sent igår kväll även om det inte gick så fantastiskt bra. Hade också ganska goda förhoppningar om att få sova gott eftersom Alida kissade i sängen INNAN jag gick och la mig, så den biten var liksom undanstökad :-)
Men aj aj aj. Kl. 5.00. Hon vaknade klockan fem (!) och konstaterade genom springorna på persiennen att det visst var morgon. Försökte som ren överlevnadsstrategi att sätta på Nicke Nyfiken till henne och sedan somna om, men barn är mer komplicerade än så. Om jag ojar mig över att jag är trött och gärna vill sova en stund till då ska ju hon på nåt sött sätt ta hand om mig och bädda ner mig och klappa mig och pussa mig och pussar man mig ska man pussa magen och...ja, sova blir svårt. 
5 timmars sömn på en natt är för lite för mig när jag är gravid (och har järnbrist!). Så jag är en tråkig och ruskigt trött mamma idag.
Men Barnkanalen har fina barnprogram ;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0